Akıllı Telefonunuzu Tamire Göndermeden Önce Özel Bilgilerinizi Korumak İçin Yapmanız Gereken Her Şey Burada!
Birçoğumuz bozulan akıllı telefonlarımızı tamir servislerine teslim ederken, cihaz üzerinde bulunan kişisel bilgilerimizin gizliliğine ve güvenliğine pek önem vermiyoruz. Ancak yıllardır yanımızda olan akıllı telefonlarımızda yabancılar tarafından kötüye kullanılabilecek yüzlerce veri mevcut. Bugün, Android telefonunuzu tamire göndermeden önce mutlaka etkinleştirmeniz gereken ‘bakım modu’ aracının nasıl kullanılacağına bir göz atacağız.
Pek çok kullanıcı, akıllı telefonunu onarım için servise iade etmeden önce kişisel bilgilerini korumak için ne yapması gerektiğini bilmiyor.
İnsanların çoğunluğu bilgilerinin yabancıların eline geçmesini önlemek için cihazlarını sıfırlama zahmetine girerken, geri kalanı hiçbir işlem yapmadan tüm verilerini servise emanet ediyor.
Son birkaç yıldır Android akıllı telefonlarımızda bulunan ancak pek çok kişinin farkında bile olmadığı servis veya bakım modu bu tür durumlarda kullanıcıların imdadına yetişiyor.
Telefonumuzu bakım moduna almak için yapmamız gereken ilk şey “Ayarlar” menüsünden “Pil ve cihaz bakımı” bölümüne girmek.
Daha sonra söz konusu bölümde “servis modu” veya “bakım modu” isimli araca tıklıyoruz.
Burada bakım modunu aktif hale getirmek için cihazımızın yeniden başlatılmasını kabul etmemiz gerekiyor.
Telefonumuz tekrar açıldığında şifresiz giriş yapabiliyorken bizimle ilgili hiçbir fotoğraf veya mesaj içeriği görüntülenmiyor. Bunun yerine telefonun sadece temel fonksiyonlarının kullanılabildiği ve sağ altta “bakım modu” ibaresinin yer aldığı yeni bir kullanıcı profiliyle karşılaşıyoruz.
Servis işlemi sonrasında aldığımız cihazı eski durumuna döndürmek için bildirimlerdeki “bakım modundan çık” komutuna tıklamamız gerekiyor.
Daha sonra güvenlik amacıyla telefonumuzda kullandığımız şifreyi girmemiz isteniyor. Gerçek şifreyi girdikten sonra cihaz yeniden başlatılır ve kişisel bilgilerimiz ile birlikte eski durumuna döner.
⬇️